Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
I PLIKÓW COOKIES
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu, działającego pod adresem: www.ulve.pl (zwanego dalej: Serwisem).
- Właścicielem Serwisu jest Tomasz Jakubiak vel Wojtczak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą : Ulve Tax & Legal Radca Prawny Tomasz Jakubiak vel Wojtczak z siedzibą w Baranowie, przy ul. Alabastrowej 5, NIP: 8512827439, REGON: 380806705 (zwany dalej jako ADO, Kancelaria, ja).
- Kancelaria dokonuje wszelkich starań i dobiera środki techniczne tak, aby przetwarzane dane były bezpieczne. W celu zapewnienia pełnej świadomości o przetwarzaniu danych osobowych informuję, iż dane osobowe na stronie ulve.pl przetwarzane są według następujących zasad:
- ZASADY OGÓLNE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Państwa dane osobowe przetwarzane są̨ na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w przepisach prawa krajowego wydanymi w związku z RODO, przede wszystkim w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Tomasz Jakubiak vel Wojtczak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Ulve Tax & Legal Radca Prawny Tomasz Jakubiak vel Wojtczak z siedzibą w Baranowie, przy ul. Alabastrowej 5, NIP: 8512827439, REGON: 380806705 (zwany dalej jako ADO, Kancelaria, ja).
Możesz skontaktować się z ADO za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: tomasz.jakubiak@ulve.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu: +48 509 431 753.
- Jako administrator będę przetwarzać Państwa dane osobowe w następujących celach i na następujących podstawach
- w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie na Państwa rzecz usług prawnych (zwana dalej: „Umową”) lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem Umowy (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), w tym:
- świadczenie pomocy prawnej, w tym: udzielanie porad prawnych, występowanie przed organami administracji państwowej i samorządowej, instytucjami, urzędami oraz sądami, opracowywanie projektów dokumentów, opiniowanie dokumentów, wykonywanie Umowy w pozostałym zakresie;
- kontaktowanie się z osobami reprezentującymi Państwa w związku ze świadczeniem pomocy prawnej oraz z wykonywaniem Umowy;
w tym:
- na podstawie zawartej umowy;
- na podstawie przepisów prawa regulujących zasady wykonywania zawodu radcy prawnego (ustawa o radcach prawnych) oraz zasady wykonywania zawodu doradcy podatkowego;
- na podstawie przepisów korporacyjnych regulujących zasady świadczenia pomocy prawnej przez radcę prawnego (regulaminy wykonywania zawodu radcy prawnego, kodeks etyki radcy prawnego);
- na podstawie przepisów prawa odnoszących się do Państwa sytuacji prawnej, w stosunku do której świadczona jest na Państwa rzecz pomoc prawna;
- wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych wynikających z przepisów prawa, np. podatkowych, rachunkowych, administracyjnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- udokumentowanie wykonania usługi dla celów podatkowych;
- ochrona żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej, np. brak zdolności fizycznej lub prawnej (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. d) RODO);
- do celów związanych z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), w tym;
- świadczenie usług na rzecz klientów,
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia, egzekucji roszczeń lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii – windykacja należności i prowadzenie postępowań sądowych i egzekucyjnych;
- przechowywania danych dla celów statystycznych – posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez Kancelarię działań co pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności oraz analitycznych – celem analizy finansowej Kancelarii, badania satysfakcji klientów;
- zapobiegania oszustwom, podejmowanie działań związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- archiwizacji oraz zapewnienia rozliczalności – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Kancelarii zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów;
- w celu przesyłania informacji marketingowych oraz oferty o produktach i usługach Kancelarii osobom, które w tym celu podały swój adres e – mail;
- zapewnienie najwyższej jakości usług Klientom Kancelarii;
- W przypadku, jeżeli Klient wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, Kancelaria przetwarza dane osobowe w tym celu, tj. w celu kierowania do Klienta informacji marketingowych i ofert o swoich produktach i usługach (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
- Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych: dane identyfikacyjne (takie jak: imię i nazwisko, PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia), dane identyfikacji podatkowej, w tym dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej oraz dane dotyczące Państwa pracowników/współpracowników/pracodawców, dane kontaktowe (takie jak: adres siedziby, adres zamieszkania, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu), dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego, dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej, dane dotyczące stanu cywilnego, dane do rozliczenia Umowy/sprawy, inne informacje przekazane Kancelarii niezbędne do świadczenia pomocy prawnej/ pomocy z zakresu doradztwa podatkowego, dane osobowe dotyczące wyroków skazujących oraz naruszeń prawa, dane uzyskane od innych osób w trakcie realizacji umowy (np. strony przeciwnej, sądu, komornika).
Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- współpracujący ze kancelarią przy świadczeniu pomocy prawnej (w tym sporadycznie), również w celu umożliwienia zastępstwa procesowego, np. inni adwokaci, radcowie prawni, notariusze, aplikanci, inni prawnicy, inni doradcy podatkowi;
- pracownicy Kancelarii, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych i którzy ponoszą odpowiedzialność za naruszenie zasad przetwarzania;
- podmioty świadczące usługi: informatyczne, hostingu, płatnicze, księgowo- finansowe (pomoc podatkowa, rachunkowa), audytorskie i kontrolne, doradcze, windykacyjne, drukarskie, niszczenia dokumentów, pocztowe, kurierskie, a nadto pomoc związaną z obsługą korespondencji (poczty wychodzącej i przychodzącej) Kancelarii (sekretariatu);
- podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
- Dane osobowe klientów Kancelarii będą przetwarzane/przechowywane :
- przez czas świadczenia pomocy prawnej, a po jej zakończeniu, w związku z obowiązkiem prawnym Kancelarii wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie lub udzielono jakiekolwiek innej pomocy prawnej, w których dane osobowe zostały zgromadzone,
- w celu rozliczalności, tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych, będą one przetwarzane przez okres, w którym Kancelaria jest zobowiązana do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne,
- pozyskane na podstawie zgody w celach marketingowych będą przetwarzane przez okres ważności zgody na cele marketingowe.
- Zgodnie z RODO, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do danych osobowych, zgodnie z art. 15 RODO;
- prawo do sprostowania danych osobowych, zgodnie z art. 16 RODO;
- prawo do usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, zgodnie z art. 29 RODO;
- prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 21 RODO;
- prawo do zakwestionowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu i wywołuje wobec osoby skutki prawne lub w podobny sposób na nią wpływa, zgodnie z art. 22 RODO;
Zakres każdego w tych praw wynika z przywołanych wyżej przepisów RODO. Mogą Państwo skorzystać z ww. praw przesyłając wniosek, bądź innego rodzaju pismo na adres korespondencyjny Kancelarii bądź poprzez wysłanie wiadomości e-mail.
- W przypadku uznania, że postępowanie ADO lub podmiotów działających w jego imieniu narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Państwa danych osobowych ma charakter całkowicie dobrowolny, aczkolwiek niezbędny do należytego świadczenia na Państwa rzecz usług prawnych.
- Kancelaria nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym nie dokonuje profilowania.
- Państwa dane mogą być przekazywane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). W razie wystąpienia konieczności takiego przekazania zostanie ono dokonane zgodnie z przepisami rozdziału V RODO. Przekazanie danych nastąpi jedynie, gdy państwo docelowe zapewnia na sowim terytorium odpowiedni poziom ochrony danych.
- PLIKI COOKIES i PODOBNE TECHNOLOGIE
- W Serwisie wykorzystuje się mechanizm plików cookies / ciasteczek (zwanych dalej: „Cookies„).
- Cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w elektronicznym urządzeniu końcowym (zwanym dalej: „Urządzeniem„) Użytkownika Serwisu.
- Pliki Cookies zawierają, w szczególności, adres IP przypisany do komputera Użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwę domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Stosowane przez ADO pliki Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. Pliki te pozwalają dostosować Serwis indywidualnie do wymagań Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niewłaściwego oprogramowania.
- ADO wykorzystuje następujące typy plików Cookies: sesyjne i stałe.
Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki).
Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
- ADO współpracuje z Serwisami zewnętrznymi, które mogą zamieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika.
- ADO nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo plików Cookies pochodzących z Serwisów zewnętrznych.
- ADO ma prawo wykorzystania plików Cookies w następujących celach:
- usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu – ADO może przechowywać w plikach Cookies informacje o preferencjach i ustawieniach Użytkownika dotyczących Serwisu, aby usprawnić, polepszyć i przyśpieszyć świadczenie usług w ramach Serwisu;
- Dane statystyczne – ADO oraz Serwisy zewnętrzne wykorzystują pliki Cookies do zbierania i przetwarzania danych statystycznych dotyczących Serwisu, takich jak np. statystyki odwiedzin, statystyki Urządzeń Użytkowników czy statystyki zachowań Użytkowników. Dane te zbierane są w celu analizy i ulepszania Serwisu.
- Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu do plików Cookies na swoim Urządzeniu. Zmiany ustawień, o których mowa powyżej, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
- Ograniczenie stosowania plików Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
- Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z funkcji dostępnych w przeglądarce internetowej, której używa.
- NEWSLETTER
1.ADO przesyła informacje marketingowe oraz oferty o produktach i usługach Kancelarii osobom, które w tym celu podały swój adres e – mail. Podanie danych w celu otrzymania informacji marketingowych oraz oferty o produktach i usługach Kancelarii jest dobrowolne. ADO przesyła ww. informacje osobom, które wyraziły na to zgodę. Zgoda może zostać cofnięta w każdym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
- Dane osobowe są przetwarzane w celu przesyłania informacji marketingowych oraz ofert o produktach i usługach Kancelarii drogą e – mailową w ramach newslettera - podstawą prawną przetwarzania, jest uzasadniony interes ADO (art. 6 ust. 1 lit f RODO) w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera.
- Dane osobowe będą przetwarzane/przechowywane do momentu zrezygnowania przez Państwa z usługi newslettera bądź do momentu zaprzestania wysyłania przez Kancelarię newslettera bądź lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności i Polityki cookies w każdym czasie.
- Zmiany wchodzą w życie z chwilą opublikowania ich w Serwisie.